INNOWACJA PEDAGOGICZNA W GRUPIE 5-LATKÓW
"Sylabowe przygody Jagody i Janka" - wprowadzenie do nauki czytania
z wykorzystaniem metody symultaniczno- sekwencyjnej
Prof. J. Cieszyńskiej z elementami logopedii
W bieżącym roku szkolnym w grupie 5 - latków realizowana jest innowacja pedagogiczna pt." Sylabowe przygody Jagody i Janka". W ramach realizacji programu dzieci korzystają z książeczek i plansz z serii " Kocham czytać", których autorką jest prof. Jagoda Cieszyńska. Zgodnie z założeniami serii "Kocham Czytać" plansze i książeczki pozwalają dzieciom zapoznać się z graficznym obrazem polskich liter. Przygotowanie do nauki czytania obejmuje czytanie samogłosek, wyrażeń dźwiękonaśladowczych oraz wszystkich sylab otwartych. Przedszkolaki objęte programem Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® osiągają nowe sprawności i umiejętności, znacząco podwyższając poziom swych funkcji intelektualnych, a przede wszystkim zwiększają umiejętność sterowania własną uwagą. Powtarzanie, wskazywanie i zapamiętywanie sylab jest znacznie łatwiejsze od manipulowania głoskami, dlatego nawet dzieci z problemami rozwojowymi będą odnosiły sukcesy podczas zajęć przygotowujących do nauki czytania. Czytanie sylab pomoże uzyskać prawidłową wymowę trudnych głosek (sz, ż, cz, dż i r), a także korygować wadliwe artykulacje. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania to metoda sprawdzona w praktyce, dzięki której czytania można uczyć już trzyletnie dzieci!
Innowację prowadzi p. Magdalena Górszczyk , która czuwa również nad prawidłowa wymową poznawanych sylab oraz korygowaniem wadliwych artykulacji.
MGórszczyk