Aktualności
Treść
Innowacja realizowana w klasie II B jest wyjściem naprzeciw wymogom edukacyjnym zalecającym organizowanie zajęć edukacyjnych takimi metodami i formami pracy, które zwiększą i w uczniu i w nauczycielu motywację i kreatywne podejście do procesu uczenia się i nauczania. Aby to było możliwe, nie należy sprowadzać lekcji tylko do korzystania z tradycyjnego zeszytu, zeszytu ćwiczeń czy podręcznika.
W czasie zajęć należy kreować środowisko sprzyjające uczeniu się, aby sposób przekazu treści programowych był dla uczniów ciekawy, atrakcyjny i współczesny. Stosowanie technologii informacyjno – komputerowej oraz OK zeszytu sprawi, że uczeń będzie chętnie uczestniczył w zajęciach i aktywnie brał w nich udział. I oto w ten sposób uczniowie klasy 2b założyli O.K zeszyty, które stały się podręcznikami tworzonymi przez uczniów. Każdy drugoklasista doskonale wie, jakie elementy musi zawierać jego OKejowy zeszyt. Notatki prowadzone przez uczniów przybierają różne formy w zależności od preferencji poznawczych dziecka. Unikamy zapisu w formie definicji czy notatki encyklopedycznej (chyba, że uczeń chce w taki właśnie sposób notować). Wszystkie informacje wymagają przetworzenia na język uczniowski. Notatka może być kolorowa, przybierać różne formy graficzne: wklejki, mapy mentalne, drzewko decyzyjne, gra planszowa, zapis w formie zdań, gwiazda, tabela, rysunek. Po obserwacjach pracy uczniów klasy 2b z O.K zeszytem należy stwierdzić, że jest to trafiony pomysł, który łączy naukę z zabawą oraz przyjemnością z tworzenia własnego „dziennika z lekcji” i dzieci chętnie z nim pracują.
Magdalena Górszczyk