Dokumentacja pracy w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości"

Treść

        Uczniowie klasy 6, chcący poszerzać swoje zainteresowania w zakresie nauki programowania z wykorzystaniem zestawów „Lego Education Spike” uczestniczą w serii zajęć z robotyki i programowania. Zajęcia pozwalają zwrócić uwagę uczniów na wykorzystanie przyjemności zabawy klockami i jednoczesną naukę programowania. Uczestnictwo w zajęciach daje uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką. Otwierają drzwi do rozwijania kompetencji kluczowych matematycznych a także wykorzystania technologii IT. Pobudzają również aktywność i przedsiębiorczość młodzieży, innowacyjne podejście do rozwiązywania problemów, uczą współdziałania w zespole w środowisku pracy, kształtują umiejętność rozumienia i uczenia się, rozwijają krytyczne myślenie, właściwe postawy i charakter młodego człowieka. Poprzez zastosowanie innych metod pracy niż podczas regularnych zajęć szkolnych, uczniowie mają także możliwość rozwijania swojej kreatywności.

Dotychczas uczniowie zapoznali się z funkcjami klocków, czujników, budowali projekty z instrukcji oraz tworzyli własne projekty.

Barbara Kuś

>>> GALERIA ZDJĘĆ <<<


Podczas lekcji wykorzystano sprzęt zakupiony z programu „Laboratoria Przyszłości":

► Zespawy "Lego Education Spike".


Nasza szkoła otrzymała środki finansowe na realizację programu „Laboratoria Przyszłości”, dzięki czemu możliwe było zakupienie stosownego sprzętu. Program Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna, która jest realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.