Rekrutacja do klasy I szkoły podstawowej na rok szkolny 2018/2019
Treść
ZASADY REKRUTACJI DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2
W ZESPOLE SZKOŁY PODSTAWOWEJ I PRZEDSZKOLA W SŁOPNICACH
NA ROK SZKOLNY 2018/2019
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14.12.2016 r., Prawo Oświatowe (DZ. U. z 2017 r., poz. 59).
2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r., Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe
(Dz. U. z 2017 r., poz. 60).
3. Uchwała Nr XXII/143/17 Rady Gminy Słopnice z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie
określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół
podstawowych posiadających obwód, prowadzonych przez Gminę Słopnice oraz
określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
4. Statut Zespołu Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Słopnicach.
§ 1
Do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie
szkoły na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci (załącznik nr 1).
§ 2
Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły mogą być przyjęci do klasy pierwszej po
przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi miejscami.
§ 3
Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica dziecka (załącznik nr 2).
§ 4
W postępowaniu rekrutacyjnym dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły będą
brane pod uwagę kryteria oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych
kryteriów określone w uchwale Nr XXII/143/17 Rady Gminy Słopnice z dnia 30 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół podstawowych posiadających obwód, prowadzonych przez Gminę Słopnice oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
§ 5
W przypadku równej liczby punktów uwzględnia się również kolejność zgłoszeń.
§ 6
Terminy postępowania rekrutacyjnego:
Harmonogram rekrutacji do klasy I szkoły podstawowej
§ 7
Zadania komisji rekrutacyjnej:
1. Postępowanie rekrutacyjne do szkoły przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana
przez dyrektora szkoły w oparciu o odrębne zarządzenie dyrektora szkoły.
2. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
3. W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne do szkoły
wychodzi co najmniej 3 nauczycieli tej szkoły.
4. Do zadań komisji należy:
a) rozpatrzenie wniosków rodziców kandydata, ustalenie wyników postępowania
rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów
zakwalifikowanych i listy kandydatów niezakwalifikowanych,
b) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych,
c) sporządzeniu protokołu postępowania rekrutacyjnego,
d) uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata.
5. Komisja rekrutacyjna ma prawo do weryfikacji złożonych przez rodziców/prawnych
opiekunów wniosków o przyjęcie do szkoły oraz oświadczeń o spełnieniu kryteriów
naboru dla uczniów spoza obwodu szkoły.
6. Listy, o których mowa w punkcie 4a i 4b, podaje się do publicznej wiadomości poprzez
umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły.
7. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności
alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia do szkoły.
8. Dzień podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
do szkoły jest określony w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej
podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
9. Protokoły postępowania rekrutacyjnego zawierają w szczególności: datę posiedzenia
komisji rekrutacyjnej, imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji
obecnych na posiedzeniu, a także informacje o podjętych czynnościach lub
rozstrzygnięciach. Protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji
rekrutacyjnej.
10. Do protokołów postępowania rekrutacyjnego załącza się w szczególności: informację o
liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu
postępowania rekrutacyjnego; listę kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów
niezakwalifikowanych; listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
§ 8
Procedury odwoławcze:
1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych, rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej
z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica
z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą
liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, która kandydat
uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
3. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia
komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
w terminie 7 dni od otrzymania odwołania.
5. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
§ 9
Rekrutacja uzupełniająca:
1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi
miejscami, dyrektor szkoły może przeprowadzić postępowanie uzupełniające (na tych samych
zasadach), które powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok
szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
§ 10
Przepisy końcowe:
1. Dane osobowe kandydatów przyjętych zgromadzone w celach postępowania
rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie
dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do szkoły.
2. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania
rekrutacyjnego są przechowywane w szkole przez okres roku, chyba że na
rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego
i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
3. Wzory dokumentów można odebrać w sekretariacie szkoły, otrzymać drogą mailową
po podaniu adresu e-mail lub pobraćze strony internetowej szkoły.
4. Wypełnione dokumenty należy złożyć w szkole osobiście, przedkładając do wglądu
dokument tożsamości rodzica/opiekuna prawnego, skrócony odpis aktu urodzenia
dziecka oraz dokument potwierdzający nadanie dziecku numeru PESEL.
5. Zasady rekrutacji zostaną podane do wiadomości rodziców poprzez wywieszenie na
tablicy ogłoszeń w szkole oraz opublikowanie na stronie internetowej szkoły.