Szkolny Dzień Ekologiczno-Językowy: „Save the world”
Treść
W dniu 21 marca, nasza szkoła ożyła w barwach ekologii i języka angielskiego, celebrując zarówno nadejście wiosny, jak i troskę o naszą planetę. To wyjątkowe wydarzenie, zorganizowane z inicjatywy uczniów i nauczycieli języka angielskiego, miało na celu promowanie świadomości ekologicznej oraz umiejętności językowych wśród uczniów.
Część edukacyjna, tego dnia, rozpoczęła się od krótkiej lekcji prowadzonej w języku angielskim, przez uczniów klasy V i VI, podczas której uczniowie mogli zgłębić tematykę ochrony środowiska oraz roli, jaką każdy z nas może odegrać w dbaniu o naszą planetę.
Dzięki kreatywnym formom nauki, uczniowie nie tylko doskonalili swoje umiejętności językowe, ale również zdobywali wiedzę na temat globalnych problemów ekologicznych.
Następnie przyszedł czas na rywalizację, podczas której uczniowie mogli wykazać się swoją kreatywnością oraz talentem artystycznym. Konkurs na najlepiej zaprezentowaną piosenkę w języku angielskim, dotyczącą ochrony naszej planety, był nie tylko okazją do wyrażenia swoich myśli i uczuć na temat ekologii, ale także do pokazania umiejętności muzycznych.
Klasa siódma, dzięki swojemu ogromnemu zaangażowaniu i inspirującej interpretacji, zajęła zasłużone pierwsze miejsce. Nie ustępowały im jednak klasy: szósta, z miejscem II, i piąta, z miejscem III, które również zachwyciły jury swoimi występami.
Kolejną emocjonującą konkurencją był konkurs na mistrza tongue twistera, czyli mistrza trudnych do wymówienia zdań. Uczniowie rywalizowali nie tylko o szybkość i płynność w wymawianiu trudnych fraz, ale także o zdolność do zachowania śmiechu w trudnych sytuacjach. To z pewnością wymagało od nich dużego zaangażowania i odwagi, a efekty były imponujące.
Podczas tego wyjątkowego wydarzenia nie zabrakło także rozdania nagród za konkurs plastyczny "Picture the Proverb", który stanowił doskonałą okazję do wyrażenia swojej kreatywności oraz interpretacji popularnych przysłów w języku angielskim. Ponadto, uczniowie zostali uhonorowani za udział w konkursie ekologicznym „Cuda stworki, z papierowej rolki”, który promował kreatywne i ekologiczne podejście do sztuki.
Całe wydarzenie nie tylko dostarczyło uczestnikom mnóstwa zabawy i emocji, ale przede wszystkim przyczyniło się do podniesienia świadomości ekologicznej oraz umiejętności językowych uczniów naszej szkoły. Było to z pewnością ciekawe i nieco inne wydarzenie, które pozostanie w naszej pamięci na długo, inspirując do dalszych działań na rzecz ochrony środowiska i rozwijania umiejętności językowych.
Magdalena Wójcik