baner 3 got
Szkola new 1
Szkola new 3
Szkola new 4
Szkola new 5
Szkola new 6
Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Innowacja Pedagogiczna„Emocjonalne Odkrycia - Innowacyjne Podejście do Nauczania Uczuć”

Treść

        W mijającym roku szkolnym w Naszej szkole realizowana była innowacja skierowana do uczniów chętnych z klas I-III, która przybliżała uczniom podstawowe emocje. Na przełomie roku szkolnego zrealizowano zajęcia dotyczące emocji takich jak: radość, smutek , złość, zazdrość, spokój i nadzieja.

Współczesne podejście do edukacji wymaga nie tylko rozwijania umiejętności intelektualnych, ale także emocjonalnych i społecznych. Dzieci w każdym wieku są w kluczowym okresie rozwoju, w którym kształtują się ich podstawowe umiejętności rozpoznawania, nazywania i zarządzania emocjami. Każdego dnia przeżywają różne emocje związane z ich doświadczeniami. Umiejętności te są niezbędne do budowania zdrowych relacji, rozwiązywania konfliktów i osiągania sukcesów w dalszym życiu.

Podczas zajęć uczniowie poznawali przygody bohaterów :Ani, Zosi i Kuby oraz ich przyjaciół i wspólnie z nimi uczyli się rozpoznawania i przeżywania oraz radzenia sobie z emocjami towarzyszącymi w życiu każdego z nas. Zajęcia obejmowały zapoznanie uczniów z serią opowiadań „Czarodziejskie Emocje - Przygody w Krainie Uczuć”, prace plastyczne, doświadczenia , ruch przy muzyce oraz scenki sytuacyjne. Zrealizowana innowacja pozwoliła na wzrost świadomości emocjonalnej, lepsze umiejętności radzenia sobie z emocjami, zwiększenie empatii i zrozumienia dla innych oraz poprawę relacji społecznych, pozytywne nastawienie oraz rozwój kreatywności i wyobraźni.

Dzieci nauczyły się identyfikować i nazywać różne emocje zarówno u siebie, jak i u innych. Rozpoznawanie emocji w codziennych sytuacjach stało się dla nich bardziej naturalne a rozwinięta empatia pozwoliła dzieciom lepiej rozumieć uczucia innych osób, co wzmocniło ich umiejętność współpracy i komunikacji w grupie. Poprzez aktywności plastyczne i scenki sytuacyjne związane z emocjami, uczniowie mogli wykazać się kreatywnością i otwartością na nowe pomysły, co zwiększyło ich zdolność do twórczego rozwiązywania problemów emocjonalnych.

Te osiągnięcia przyczynią się do wszechstronnego rozwoju emocjonalnego, społecznego i intelektualnego dzieci, przygotowując je do lepszego radzenia sobie z wyzwaniami w dalszej edukacji oraz dalszym życiu.

Innowacja „Emocjonalne Odkrycia” miała na celu holistyczne wsparcie rozwoju emocjonalnego dzieci, przygotowując je do lepszego radzenia sobie z emocjami
w przyszłości, zarówno w kontekście osobistym, jak i społecznym.

Wszystkim uczniom dziękuję za zaangażowanie i wspólnie spędzony czas!

M. Florek

304345